Nextcloud Talk z dużą aktualizacją: nowe funkcje telefonii i przejrzyste dashboardy

Nextcloud znacząco rozbudowuje swoją platformę do wideokonferencji, połączeń głosowych i czatów. Dzięki aktualizacji nazwanej Munich firma wprowadza szereg usprawnień, które mają szczególnie zainteresować użytkowników przechodzących z popularnych amerykańskich rozwiązań, takich jak Microsoft Teams. Nowe funkcje obejmują m.in. „w pełni hybrydowe środowisko pracy” oraz rozszerzone możliwości usługi Talk Phone.

Nowe podejście do komunikacji hybrydowej opiera się na centralnym panelu użytkownika, który integruje nadchodzące wydarzenia z kalendarza, przypomnienia oraz najważniejsze wiadomości z czatów, w których użytkownik został wspomniany. Umożliwia on również szybkie zakładanie nowych rozmów, dołączanie do spotkań oraz konfigurowanie urządzeń takich jak mikrofon czy kamera.

Zmieniony został także wygląd bocznego panelu aplikacji Talk. Oprócz udostępnionych plików, zadań i czatów pojawiły się nowe informacje o uczestnikach spotkań – na przykład rola danej osoby w firmie, jej lokalizacja i lokalny czas. Dane te pochodzą z udoskonalonej integracji z kalendarzem i książką adresową.

Telefonia w Nextcloud Talk jeszcze bardziej zaawansowana

Dotychczas aplikacja Talk Phone pozwalała dzwonić do użytkowników w ramach grupowych połączeń telefonicznych lub zapraszać ich do spotkania. Teraz Nextcloud wprowadza możliwość przypisania każdemu użytkownikowi indywidualnego numeru wewnętrznego bądź numeru telefonu bezpośrednio na serwerze. Dzięki temu możliwe są połączenia telefoniczne bezpośrednio przez Talk – bez konieczności korzystania z zewnętrznych narzędzi. System może również automatycznie przekierować przychodzące połączenia, np. podczas urlopu użytkownika. Wymagane jest jedynie połączenie z usługą SIP.

Mniej kliknięć, więcej porządku

Nowością w Nextcloud Talk jest także łatwiejsze przekształcanie rozmów indywidualnych w spotkania grupowe – wystarczy dodać kolejnych uczestników, a aplikacja automatycznie utworzy nowy czat grupowy. Kolejna funkcja pozwala na zarządzanie „jednorazowymi” pokojami spotkań – mogą one być automatycznie usuwane, archiwizowane lub zachowywane po zakończeniu rozmowy, zależnie od preferencji użytkownika.

Dodatkowo, aby poprawić przejrzystość interfejsu, tymczasowe rozmowy będą teraz domyślnie ukrywane przed terminem zaplanowanego spotkania. Jak zaznaczają twórcy, rozwiązanie to ma pomóc w eliminacji bałaganu i dezorientacji wśród użytkowników.

Aktualizacja Munich pokazuje, że Nextcloud stawia na rozwój komunikacji zgodnej z potrzebami nowoczesnych firm i organizacji, które coraz częściej stawiają na rozwiązania open source i większą kontrolę nad danymi.